Recenze dvacátá čtvrtá: Nenechám tě odejít

Nový psychologický thriller z prostředí Vancouveru vás nejen pořádně zchladí, ale vtáhne vás do napínavého příběhu, který ačkoliv se na první pohled nemusí zdát, skrývá víc než si myslíte...

Název: Nenechám tě odejít
Autor: Chevy Stevens
Vydalo nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 400
Anotace: Před jedenácti lety uprchla Lindsey s dcerou Sophií před svým násilnickým manželem, který se ji pokusil zabít. Našla si nový domov, začala s podnikáním a snažila se odstřihnout od svého starého života. Myslela si, že unikla temné minulosti a že je v bezpečí. Po jedenácti letech je však exmanžel Andrew propuštěn z vězení a Lindsey se začínají dít strašidelné věci. Někdo se jí vkrade do domu, pokusí se otrávit psa a napadne jejího přítele. Andrew tvrdí, že to není on. Že se změnil. Může mu věřit? Nebo za útoky stojí někdo, kdo je Lindsey blíž než si sama myslí? A jak se může drobná lest, kterou Lindsey před lety provedla, změnit v její největší noční můru? Psychologický román Nenechám tě odejít popisuje rodinné drama založené na efektu motýlích křídel. Kniha zachycuje majetnickou lásku, která se jednoho dne vymkne kontrole. Román plný napětí s nečekanou zápletkou od kanadské autorky Chevy Stevens, která napsala řadu úspěšných thrillerů oceněných mezinárodními cenami.

***

Efekt motýlích křídel. Drobná změna, která má dalekosáhlé a nepředvídatelné důsledky. Je fascinující, jak jedna nepatrná událost dokáže naprosto změnit běh věcí.

Lindsey se vdala mladá, za dokonalého muže. Andrew je upravený, přitažlivý a velmi milý muž, který ji naprosto okouzlil. Netrvalo dlouho a vzali se. Dítě na cestě. Nový dům. Všechno působilo dokonale, její rodina ho milovala, poskytl práci jejímu otci, jak by mohla být nespokojená? Není to jen v její hlavě? Jak by někdo mohl mít dvě tak odlišné osobnosti?

Bohužel velmi rychle zjišťuje, jak se věci mají, a že její manžel ji dává stále méně svobody, nahrazuje jí kontrola, manipulace a násilí. Lindsey vše statečně snáší kvůli dceři Sophie, která si zaslouží otce a celou rodinu. Strach se, ale brzy stává jejím každodenním chlebem a začne se nebezpečně stupňovat. Rozhodne se tak, že učiní určitá opatření, nejedná se o nic velkého, jen si přála, aby měli víc času, přesto to vede k nezvratným událostem, které se k Lindsey o deset let později vracejí jako bumerang...

Sophie je na pokraji dospělosti, přesto neměla šanci lépe poznat svého otce. Její vzpomínky vybledly a vyprávění o teroru, který prožívala její matka je téměř k neuvěření. Pamatuje si otce z úplně jiné stránky, milujícího, pečujícího a teď, když jej brzy propustí z vězení, má přece právo ho poznat. Zjistit zda se změnil, ale netuší, jakou vlnu událostí tím spustí.

~

Oběma ženám se z poklidného života stane jedna velká noční můra. Jejich dříve velmi pevný vztah je napjatý k prasknutí a začíná ho poznamenávat nedůvěra, tajnosti a strach. Sophie nechce svojí matce ublížit, ale co když se plete a Andrew se opravdu změnil? Lindsey má naopak obavy z toho, že svojí dceru znovu zklame, tolik doufala, že jí od všeho zlého uchrání. Ale co když už je pozdě?

Hodnocení: 5/5*
Nenechám tě odejít, je thriller, který vám pocuchá nervy a způsobí mrazení svojí reálností. Teror, který každý den prožívá Lindsey je něco, co zažívá mnoho žen, ale jen malé množství má odvahu a sílu bojovat sama proti všem. Přiznávám, že tahle kniha pro mě byla hodně znepokojující.
Atmosféra strachu, který hlavní hrdinka prožívá, vás naprosto pohltí a ochromí. Určitě se nejedná o čtení pro slabší povahy. Sama jsem měla občas pocit, že je toho na mě moc, na druhou stranu jsem toužila vědět, jak se příběh rozplete a zda je vše tak jasné, jak to na první pohled působí.

Hodně mě také zaujalo, že je příběh z větší části retrospektivní. Začínáte v minulosti s krátkými vstupy přítomnosti a pomalu odkrýváte události těsně předtím, než byl Andrew zatčen a co všechno tomu předcházelo. Zároveň, ale sledujete znovu zrozený strach a paranoiu, která v Lindsey klíčí a ne bezdůvodně. Něco se děje. Ví jistě, že po nich někdo jde a nemusí se dvakrát namáhat přemýšlením o tom kdo, ale znovu se ocitá v situaci, kdy je naprosto bezbranná, dokud se něco nestane. A co zmiňovaný efekt motýlích křídel? Stačí drobnost a všechno je jinak.

Čeká vás opravdu neskutečná jízda o třech částech a dvou pohledech, která vás jen tak neznudí, ačkoliv může být začátek trochu pomalejší, brzy zjistíte, že se blížíte ke konci a jako naše hlavní představitelky zůstáváte v napětí, jak tahle psychologická hra skončí.

~

Moc bych chtěla poděkovat e-shopu Mega knihy a jejich úžasnému týmu, který mi poskytl knihu k recenzi. Budu se možná opakovat, ale znovu se jednalo o hrozně příjemnou zkušenost a velmi rychlé dodání a jsem hrozně ráda, že jsem dostala příležitost pro Mega knihy recenzovat.

Nenechám tě odejít a rozsáhlou knižní nabídku nejen v češtině, ale v angličtině a dalších světových jazycích najdete: ZDE

Četli jste Nenechám tě odejít, nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů.