Recenze dvacátá třetí: After: Polibek

After: Polibek. Kniha, kterou buď milujete, nebo nenávidíte? 
Viděla jsem hodně různorodých reakcí, jak na knihu, tak na film, v následujícím článku vám trochu přiblížím svůj názor na knihu a zda to stojí za to.




Název: After: Polibek
Autor: Anna Todd
Vydalo nakladatelství: YOLI
Počet stran: 536
Anotace: …můj život a moje srdce už nikdy nebudou stejné. Potom, co do nich narazil Hardin, už ne. Tessa má všechno – žije v láskyplném prostředí s chápající matkou a má kluka svých snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát. Tessin pohodový život ale v okamžiku změní jediné setkání. Hardin je pořádně drzý kluk, s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským akcentem, sexy rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct – Hardin je zkrátka jiný než ostatní kluci, které poznala… A to po všech stránkách – dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to – i přes všechny jeho chyby a prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení a výbuchy vzteku. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale… jde odolat jeho polibku?

***
V první řadě nejedná se o nic nového.
Nejraději bych v tomhle případě parafrázovala Červeného trpaslíka, ale obávám se, že by to čtenářům nedávalo smysl, takže to vynechám. Přesto jde o velmi jednoduchý příběh. Ona potká Jeho. On je grázl. Všichni ji říkají, aby si dávala pozor. Ona má sice přítele, ale ten je moc hodný a něco ji nesmírně táhne k tomu zlému klukovi. Jak to dopadne? Máte jen dvě možnosti a obě jsou svým způsobem správně. 

Tessa začíná novou etapu života, dostala se na vysokou školu, jak spolu s matkou plánovali do posledního detailu a ona se dostává do úplně nového světa. O čemž se přesvědčí hned první den na koleji. Setkává se totiž s pořádným opakem sebe sama. Její spolubydlící Steph je jemně řečeno nespoutaná a její část pokoje o tom dost vypovídá, ale možná je to přesně to co Tessa potřebuje. Vymanit se z pravidel její matky a začít si užívat svůj vlastní život. Není přesně o tom vysoká? 

To co ale přesně nepotřebuje je Hardin, kluk, co se objevil v nejméně vhodnou chvíli v jejím pokoji, ale co je podstatnější v jejím životě. Tenhle tajemný kluk plný tetovaní a s piercingem ve rtu je jedna velká záhada. Dokáže být jemný, milý a starostlivý, než předvede úplný opak a znovu se zachová jako sobecký blbec.
Přesto s ním zažívá něco, co ještě s nikým nezažila.
Rychle tak zapomíná na život doma, na svého přítele i matku, ačkoliv Hardin jejím světem docela nevybíravě mává. 
Samozřejmě to má své následky a Tessa se tak dostává do konfliktu s životem, který nechala doma a novým životem na univerzitě a co je podstatnější hlavně sama se sebou.
Kdo je vlastně Hardin a proč ho nechá dělat jí všechny tyhle věci? Zbývá na Tesse, rozhodnout se jakým směrem se bude ubírat dál a hlavně zda dovolí sama sobě konečně najít, to po čem sama touží.


Hodnocení: 3,5/5*
Upřímně, tahle kniha se mi hodnotí těžko, jedná se o skvělou romantickou oddechovku, od které nesmíte mít moc vysoká očekávání. Šla jsem do téhle knihy s tím, že tenhle typ knížek mám hodně ráda, new adult romance jsou pro mě perfektní relax, ale dost mě odrazovala jedna věc. Jedná se o to že Wattpad na kterém autorka příběh napsala je pro mě vše jen ne známka kvality. Vyhýbám se mu, kde to jde a měla jsem poměrně předsudky, které se autorce povedlo z velké části smazat. Autorka mě v tomhle případě velmi příjemně překvapila a myslím, že určitě má cenu tomuhle příběhu dát šanci.

Příběh je neskutečně čtivý s příjemným rozdělením kapitol, které nejsou ani moc dlouhé a jsou poměrně nabité dějem. Bohužel děj je hodně repetitivní a postavy nemají velkou hloubku a budou vám někdy oprávněně lézt na nervy. Na druhou stranu na léto k vodě je to ideál, pokud nechcete nad ničím přemýšlet a užít si silnou romanci.

 Můžu i vřele doporučit film s příjemným soundtrackem, který se dost vydařil, ačkoliv bylo dost detailů z knihy pozměněno autorům se velmi povedlo zachytit atmosféru, která vás provází celou knihou i chemii mezi Hardinem a Tessou, která v knize opravdu nechybí.  

Závěrem bych řekla, že After pro mě ve výsledku bylo příjemné překvapení, která má co nabídnout nenáročným čtenářkám milujícím romantiku ve stylu knihy Božký bastard v univerzitním stylu. 



Za poskytnutí knihy k recenzi bych ráda poděkovala Radkovi z Euromedia a Knižnímu klubu, kde knihu zakoupíte se slevou: ZDE

Četli jste After: Polibek, nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů.

2 komentáře:

  1. Já mám tyhle románky ráda, ale popravdě mě ten neustále opakující scénář už ke konci dost vytáčel. Čeká na mě doma ještě druhý díl a hodně váhám nad tím, jestli v této sérii budu pokračovat, zvlášť když je konec už předem jasný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se ti nedivím! Sama mám s tímhle dost problém a radši preferuji knihy, které toho můžou nabídnout víc.

      Vymazat

Instagram