Recenze třináctá: Najdi ji

Hledáte kvalitní thriller, který vám nabídne nejen detektivní zápletku, ale i mnohem komplexnější příběh? V následující recenzi vám popíšu, proč zrovna Najdi ji je kniha, kterou by si měl přečíst každý.



Název: Najdi ji
Autor: Lisa Gardnerová
Vydalo nakladatelství: Kalibr
Překladatel: Alexandra Fraisová
Počet stran: 416

Anotace: Kolik toho člověk snese? Své o tom ví Flora, kterou kdysi unesli. Ona však přežila a dnes se snaží pomáhat jiným ztraceným dívkám. Když ovšem detektiva D. D. Warrenovou zavolají k případu, ukáže se, že Flora je nějak spojená hned se třemi podezřelými vyšetřovanými v souvislosti s objevem nahé dívky a muže, kterého zabila. Je Flora oběť, nebo spolupachatel? A proč zase zmizela?

***
Celý děj se odehrává střídavě z pohledu dvou žen, které vás budou celým příběhem provázet. Jednou z nich je D. D Warrenová, vyšetřovatelka Bostonské policie, která není žádný nováček, ale po posledním případu ve kterém utrpěla zranění ruky, musí zůstat v ústraní. Nejlépe v teple své kanceláře a horou papírování. Jenže jak by mohla, když médii otřásá případ zmizelé dívky a její rodiče se dožadují informací?

Aby toho nebylo málo, na scéně se objevuje Flora. Dívka, která se z neznámých důvodů objeví v cizí garáži nahá nad doutnající mrtvolou muže, která není její první...

Kdo je to Flora? Kde se tu vzala a je to opravdu náhoda? Podle jejích záznamů to tak úplně nevypadá. Na mysl tak vyvstávají další otázky: Proč jakmile jí policie propustila, zmizela beze stopy? Jedná se snad o další únos? A co v jejím pokoji dělají vylepené fotky pohřešovaných dívek? Je tu snad něco, co Flora tají? 
A nakonec ta nejdůležitější otázka: Kdo je v tomhle světě vlastně monstrum a kdo oběť?

~

Popravdě nemám načteno velké množství thrillerů. Obvykle je preferuji ve filmové podobě, ale s koncem starého roku a nástupu nového jsem se rozhodla poznat něco nového a pustit se do žánrů, které jsem předtím tolik nevyhledávala. Musím beze studu přiznat, že jsem o hodně přicházela a Najdi ji, byla ve všech ohledech nejlepší volba, přesně pro někoho, jako jsem já.

Kdo mě sleduje déle, možná si stačil všimnout, že mám hodně ráda kriminalistiku, forenzní vyšetřování a nevyřešené případy. Takže, když jsem viděla anotaci a následně si přečetla úryvek, byla jsem hodně zvědavá, jak se s tak náročným tématem jako je únos, autorka vypořádá.

Myslím, že nikoho nepřekvapí, když řeknu, že obstála na jedničku s několika hvězdičkami.
Lisa Gardner si pro vás připravila skvělou psychologickou hru, která vás nejen pohltí, ale vyvolá ve vás celou škálu silných emocí od znechucení po lítost až hněv.
Donutí vás se zamyslet nad vaším životem, rodinou a v neposlední řadě bezpečností. Zavede vás do jiného světa, temného světa, který se velmi snadno může stát realitou jedné z nás. 

Hodnocení: 5/5*

Jednalo se vlastně o moje první setkání s autorkou, a ačkoliv jsem měla obavy, že jsem měla spíše zvolit nějakou z prvních knih série, zjistila jsem, že byly naprosto zbytečné.

 Autorka vás téměř hned seznámí s vyšetřovatelkou D. D Warrenovou, jejím týmem, prací i rodinou. Ve výsledku tak až na pár zmínek zjistíte, že Najdi ji, skvěle obstojí i jako samostatná kniha s vlastním ukončeným příběhem, ke které další pokračování není třeba 

Byla jsem také vážně ohromená, jakou práci si autorka dala s detaily, jak se můžete dozvědět v poděkování, opravdu každý krok vyšetřování a policejní postupy konzultovala s několika odborníky. 

Kniha je navíc neuvěřitelně čtivá, přehledná co se týče charakterů i dění. Jedná se tak o skvělé nenáročné a hlavně oddechové čtení, nad kterým nemusíte moc přemýšlet.

 Najdi ji, můžu vřele doporučit všem fanouškům dobrých thrilleru, které mají kvalitní detektivní zápletku a dokonale vykreslenou psychologii postav. 
Za mě tuhle knihu prostě musíte mít! Věřím, že nebudete zklamaní. 


Za poskytnutí knihy k recenzi bych ráda poděkovala Radkovi z Euromedia a Knižnímu klubu, kde můžete knihu zakoupit: ZDE 

Četli jste Naji ji, nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze! Nad touto knihou jsem hodně váhala. Nakonec jsem si vybrala jinou ke čtení, ale ted toho docela lituji :-o asi to budu muset brzy napravit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze, moc jsi mě na knihu nalákala! Také mám ráda kriminalistiku, nevyřešené případy, a navíc ta anotace?! Takhle kniha vypadá jako to pravé pro mě, rozhodně ji musím mít! :)) Moc děkuji za doporučení! <3

    OdpovědětVymazat
  3. Paní! Já thrillery také moc nečtu a taky se spíš přikláním k filmové podobě! Kniha je opravdu zajímavá a ta obálka je fakt krásná!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem ti to psala na instagramu. Tuhle knihu si rozhodně musím přečíst a narazila jsem na ni díky tobě! :)
    Gabux

    OdpovědětVymazat

Instagram