Recenze desátá: O princezně, která se zachránila sama

Jedna kniha ve mě málokdy vyvolá tolik pocitů a už vůbec ne takových, abych si je všechny do posledního zamilovala. Jak to tahle knížka s pohádkovým názvem dokázala a proč byste si ji měli pořídit se dozvíte v následující recenzi.


Název: O princezně, která se zachránila sama
Autor: Amanda Lovelace
Vydalo nakladatelství: YOLI
Překladatel: Anna Formánková
Počet stran: 208
Anotace: Výherce 2016 Goodreads Choice Award - Sbírka básní rozdělená do čtyř oddílů: Princezna, Vévodkyně, Královna a Ty. První tři oddíly s obdivuhodnou upřímností komentují jednotlivá stádia dospívání autorky Amandy Lovelace, zatímco závěrečná kapitola je vzkazem čtenáři. Kniha o lásce i nenávisti, o tom, jaké to je někoho ztratit, o zármutku i radosti, o síle, inspiraci a hledání sebe sama.

***
Poslední dobou je poezie znovu v kurzu. Vznikají nové a nové knihy. Na instagramu se rojí spousty poeticky laděných příspěvků, jejichž úkolem je pomoci a šířit lásku, ale také vám dát vědět, že v tom nejste sami. Ať už jde o bolest, smutek, zlomené srdce nebo zlomeného ducha a že může být lépe, stačí jen bojovat. Čím je tedy kniha Amandy Lovelace jiná? Proč byste do ní měli investovat?

Možná protože vyčnívá. Možná protože vám Amanda otevře všechny své nejniternější myšlenky. Ukáže vám své boje, zklamání, ale i svá drobná vítězství. V knize vás provází třemi fázemi svého života. Vývojem, kterým prošla a kterým prochází každý z nás jen trochu jinak.

Myslím, že její úplné odhalení skrz slova, která se neskrývají, jsou jasná a srozumitelná, dělají z této sbírky něco výjimečného, něco k čemu se budete vracet a nacházet nejen další významy, ale hlavně sebe. 

Přiznávám, že jsem byla skeptická. Neměla jsem velkou důvěru v to, že by mě kniha mohla tak oslovit a byla jsem hodně překvapená, když se mi chtělo brečet a řvát, když jsem koukala na jednu stranu a rozjímala nad tím, jak moc mě to zasahuje, když jsem se nad jinými pasážemi usmála a nebo prostě jen cítila klid. Porozumění a souznění se slovy, která napsala...

Nejsem si jistá jak moc kniha osloví někoho, kdo vnímá deprese, úzkosti a podobné věci jako něco nepodstatného, ale já jakožto člověk, jehož život je každodenní boj jsem nadšená. Jsem nadšená, že vám pomocí knihy Amanda předá svojí energii, důvěru, lásku, ale i smutek a bolest.

Troufám si říct, že v jejích slovech se najde každý i kdyby to byla jen jedna jediná strana nad kterou se pozastavíte.

Hodnocení: 5/5
Co ještě dodat, snad, že byste si knihu měli bez váhání pořídit. Za mě je to jedna z nejlepších knížek moderní poezie, která je krásně zpracovaná, skvěle přeložena a neměla by ve vaší sbírce chybět.

Za poskytnutí knihy k recenzi bych ráda poděkovala Radkovi z Euromedia, Yoli a Knižnímu klubu, kde můžete knihu zakoupit: ZDE

Četli jste O princezně, která se zachránila sama, nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů.



3 komentáře:

  1. Nad knížkou už nějakou tu dobu přemýšlím a teď - od jejího českého vydání - ještě víc. Až budu objednávat z KK, tak už asi nevydřžím a hodím ji do košíku. XD Moc děkuji za tak pěknou recenzi, teď si už knihu musím pořídit. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem - jak v češtině, tak v angličtině :) Patří mezi moje oblíbené <3

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Já jsem zatím taky byla skeptická a moc nevěřila, že by mě básničky mohly tolik zaujmout. Ale když čtu tvoji recenzi, zkusím dát knize aspoň šanci a uvidíme, co se z toho vyklube :)

    OdpovědětVymazat

Instagram