Recenze dvacátá: Na dostřel

Poslední dobou s oblibou sáhnu po dobrém thrilleru, takže když jsem v katalogu Knižního klubu uviděla Na dostřel od autora Taylora Adamse (Není úniku), které vypadalo velice lákavě, nemohla jsem odolat. Asi už pro nikoho nebude překvapení, že jsem z něj naprosto nadšená a ráda vám ho v následující recenzi trochu přiblížím.


Název: Na dostřel
Autor: Taylor Adams
Vydalo nakladatelství: Kalibr
Překladatel: Irena Steinerová
Počet stran: 256
Anotace: Další kniha od Taylora Adamse, autora strhujícího thrilleru Není úniku, mistra příběhů o mezních situacích, napínavých v každé vteřině a dramatických až do překvapivého závěru. Mladí manželé James a Elle Eversmanovi projíždějí Mohavskou pouští vstříc novému životu. Nečekaně se jim porouchá auto a oni uvíznou uprostřed pustiny, bez vody, mobilního signálu a jakékoli šance na záchranu. Z více jak kilometrové vzdálenosti je drží na mušce chladnokrevný a děsivě přesný odstřelovač. James s Elle jsou uvězněni za rozbitým autem a ze všech stran je obklopuje jen otevřené prostranství. Není kam se schovat ani kam utéct a nikdo nepřichází na pomoc. Dá se tohle vůbec přežít?

***
James Eversman je spíše submisivní typ, nijak nevyčnívá, nikdy neporušil zákon, nikdy nedržel v ruce zbraň, ani se nikdy neodklonil od pomyslného normálu. Pracoval jako reklamní manažer, než se rozhodl se svou ženou Ellie opustit Kalifornii a začít nový život hodně daleko od všech problémů.

Pravdou je, že jejich manželství visí na vlásku, po několika nepovedených pokusech o dítě je Ellie vyčerpaná, nechce to vše absolvovat znovu ani pokračovat ve stejném životě, který s Jamesem vedou. Dříve měla spousta zájmu, žila i pro něco víc než jen rodinu.

Oba tak tajně doufají, že nové místo jim pomůže vyřešit manželskou krizi a vrátit vše zpět do normálu.

Vydávají se tak na dlouhou cestu nehostinnou Mohavskou pouští s plně naloženým autem a nepatrnou nadějí, která by mohla jejich manželství zachránit. Netuší však, že jejich manželské problémy budou brzy nahrazeny bojem nejen o čas, ale hlavně o život. William Tapp totiž nikdy nemine.


Pod na první pohled lákavou, žlutou obálkou se skrývá příběh, který vám bude střídavě poskytovat dva pohledy. Hned na prvních stranách se totiž překvapivě setkáte s pohledem vraha, o kterém se v průběhu knihy budete dozvídat více, druhý pohled je tak věnovaný již zmíněnému manželskému páru, jejich minulosti, ale převážně přítomnosti, každý jejich krok je totiž pod drobnohledem odstřelovací pušky.

Hodnocení: 5/5*
Přiznávám, že tohle bylo moje první setkání s autorem, ale určitě ne poslední. 
Musím ocenit hlavně velmi originální pouštní téma, s kterým se velmi často v thrillerech nesetkáte. Hodně mně bavili inteligentní charaktery, kterých je v thrillerech/horrorech jako šafránu i zajímavé pozadí a propracovanost všech protagonistů, kteří se vám pomalu odhalují v prostředí, kde nic neukryjete. Což vás přiměje hltat jednu kapitolu za druhou, dokud se nedozvíte, jak to s našimi hrdiny dopadne, a věřte mi i horká poušť vám může přinést velmi mrazivé chvíle. 

Vřele doporučuji každému, kdo hledá neobvyklý, čtivý thriller plný někdy velmi drsných zvratů s velmi promyšlenou zápletkou.


Za poskytnutí knihy k recenzi bych ráda poděkovala Radkovi z Euromedia a Knižnímu klubu, kde knihu zakoupíte se slevou: ZDE

Četli jste Na dostřel, nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů.

1 komentář:

  1. Naprosto souhlasím! Skvělá recenze! :D
    I pro mne byla kniha Na dostřel s autorem premiéra, a zatraceně se mi to líbilo! Bylo nečekané, originální, propracované a fakt to mělo ten "feeling", kdy mě mrazilo na zádech! :D
    Je to pár dní, co jsem s pořídila Není úniku a sakra doufám, že mě to dostane ještě více, než Na dostřel! :D

    OdpovědětVymazat

Instagram