Recenze šestá: Hledání podmanivé krásy


Jennifer Probst, možná jste se s ní setkali a možná ne, ačkoliv její knihy mívají obvykle nálepku světový bestseller (a popravdě ani se moc nedivím.) Měla jsem tu čest od ní číst dost knih a nikdy mě nezklamala.


 Název: Hledání podmanivé krásy
Autor: Jennifer Probst
Vydalo v češtině nakladatelství Euromedia Group a.s. - Ikar
Počet stran: 430
Anotace:
Lékařka a budoucí hvězda chirurgie Genevieve MacKenziová si naplánovala vlastní velkolepou svatbu až do posledního detailu. Obřad má jen drobný háček - jen pár minut před tím, než má říct ano svému vyvolenému, který je shodou okolností šéfem jejího oddělení, si Gen uvědomí, že než by se Davidovi zaslíbila, raději skočí z okna. A přesně to také udělá... Což znamená, že spadne přímo do náruče Wolfovi, svému nejlepšímu kamarádovi, se kterým se kvůli chystanému sňatku odcizila. Ocitnou se na neplánovaném společném útěku, který jejich striktně platonickým vztahem otřese v základech. Během pár dní, kdy se v útulném srubu ukryjí před světem, aby si Gen mohla ještě všechno promyslet, se jejich přátelství změní v neodolatelnou přitažlivost. Oba stojí před nelehkým rozhodnutím: Vyberou si jistotu upřímného přátelství, anebo v sobě najdou dost odvahy a dotknou se plamenů vášně s rizikem, že se při tom popálí?

***

Zrovna, když jsem byla zhruba v půlce knihy, jsem uvažovala jak je možné, že knihy Jeniffer Probst čtu tak rychle.
 Myslím, že je to otázka, kterou už někdo někdy řešil a myslím, že na ní něco bude pravdy. A tou je: Opravdu dneska všechno musí být, hořké, smutné nebo naopak vyškatulkované a až hloupě předvídatelné?

 Možná mi prostě jen chybí knihy, kde je rozumný příběh a  šťastný konec a proto jsem si Jennifer Probst tak zamilovala. 

Její knihy jsou mimořádně čtivé, vždy mají příjemný příběh, ale nikdy ne stejný, dobře vykreslené charaktery, krásné prostředí, jen zlehka navazující pokračování, takže se setkáte s postavami z předešlých knih (Což já osobně zbožňuji.)

 Dopřeje vám správný poměr dramatu, lásky i erotiky. Všechno má svoje místo a není to jen laciná „eroťárna“ ačkoliv mám pocit, že Jennifer si knihu od knihy opravdu nebere servítky a erotické scény mají stále více své podstatné místo, což, ale vůbec není špatně, prostě to k tomu patří stejně jako k životu. Takže není, a to chci zdůraznit: NENÍ TO JEN O SEXU. A ačkoliv názory na tuto spisovatelku jsou rozporuplné, u mě splňují její knihy vše, co si od takové oddechové knihy na nedělní odpoledne představuji.
Ale teď se vrátím konkrétně k Hledání Podmanivé Krásy a příběhu Gen a Wolfea.
 Mám takový pocit, že se stane ze série Hledání mojí nejoblíbenější, postavy mi byli hodně sympatické a s jejich životními příběhy se dalo velmi lehko ztotožnit. Každý si prožil své, v určitou dobu, asi jako každý z nás. Někdy je to horší, někdy lepší, a někdy je prostě potřeba vymanit se ze spárů minulosti a věnovat se na plno přítomnosti. 

Hodnocení:

Tahle kniha mě naprosto pohltila, a jakmile jsem začala číst, jen těžko jsem se odtrhávala takže když jsem viděla, že už mi zbývá jen pár stránek bylo mi to moc líto, protože tenhle svět je prostě úžasný a tak nemůžu udělat jinak než, dát knize 5/5


Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram