Recenze pátá: Dolores Claiborne


Kdo sleduje můj instagram tuší, že na tuhle knihu jsem se docela dlouho chystala. A jak jsem zjistila všechny Kingovky u mě mají shodný rys. Moc se na ně těším, vím, že mě nezklamou, ale přesto se musím dostat do té správné nálady, abych je zhltla jako borůvku.


Název: Dolores Claiborneová
Autor: Stephen King
Vydalo v češtině nakladatelství Pavel Dobrovský - Beta s.r.o
Počet stran: 217
Anotace:
Dolores Claiborneová žije na vesnici na malém ostrově Little Tall a těžce si vydělává na živobytí jako hospodyně u bohaté Very Donovanové, která tam každoročně jezdí na letní sezónu do svého domu. Přizpůsobivá Dolores si zvyká i na Veřinu panovačnost a obě ženy spolu časem začnou poměrně dobře vycházet. Když stará a nemocná Vera po letech zemře a odkáže veškerý majetek Dolores, vesničané si myslí, že ji Dolores zabila. Ta v poutavé zpovědi na policii vraždu Very odmítá, ale při výslechu vyjdou najevo jiné temné okolnosti z pohnutého života hlavní hrdinky. Neuvěřitelně poutavý Kingův román, psaný jako monolog životem pronásledované ženy, se tak trochu vymyká ostatní Kingově tvorbě. Obvyklé tajemno tu zastupuje pouze zatmění Slunce, které sehrálo v příběhu významnou roli

***

Dolores je přesně ten případ. Jakmile byla správná nálada, během pár dní (jelikož se naplno nemůžu věnovat jen čtení, ale mám i jiné povinnosti) jsem jí měla přečtenou a zanechala ve mně silný dojem.

Vezmu to od začátku, první popud vůbec přečíst si zrovna tuto knihu nastal, když jsem viděla stejnojmenný film (odkaz zde), který můžu na tisíc procent doporučit, protože zpracoval tento příběh perfektně (i když můžete být překvapení, pokud ho shlédnete až po dokončení knihy.) 
Celý Doloresin příběh je něčím hrozně fascinující a jak už mnohokrát King dokázal, je zvláštní jak dokážete cítit s někým, kdo provedl něco neodpustitelného. Víc už neprozradím, a i tak už jsem řekla příliš. 

O to více vám doporučuji knihu si přečíst!

Jen upozorňuji, že by vás mohl zaskočit styl vyprávění. Ještě jsem se nesetkala s knihou, kde by v podstatě celé vyprávění byl monolog, a velice příjemně mě překvapilo, jak dobře se mi kniha četla. Samozřejmě nesmím opomenout, že se klasicky setkáte s trochu „jinou“ mluvou, ale to pro čtenáře Kinga nebude novinka.

 Hodnocení:
Abych své dojmy z knihy shrnula do určitého hodnocení, nemůžu jinak než dát 5/5 ano možná je to přehnané, ale tento příběh se dotknul něčeho, co mi ještě stále i po docela dlouhé době po přečtení zůstává v hlavě a to nemohu přehlédnout. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram