Březnové a dubnové knižní tipy - Chraň mě před zlými muži, Fáma, Co jsme si nikdy neřekli

Krásný den, už dlouho tu nepřibyl nový článek, přiznávám, že se čtením poslední dobou trochu válčím, ale přesto se mi podařilo objevit knihy, které stojí za přečtení a rozhodně by neměli ve vaší knihovně chybět. Přeji příjemné čtení! 

Chraň mě před zlými muži
Autor: S.A.Lelchuk, Vydalo nakladatelství: Kalibr, Počet stran: 376, Zakoupíte: Zde

Nikki Griffinová, je ve dne majitelka knihkupectví vedoucí knižního klubu a v noci mstitelka. Nikki se totiž rozhodla, že už nikdy nechce zažít bezmoc, proto jednoho dne převezme osud týraných žen do svých rukou a donutí násilníky pocítit všechno, co si jejich oběti prožili. Stále se v tom zdokonaluje a chodí za ní mnoho lidí, ale Nikki ví, že to zanechává stopy nejen na ní, ale i na jejích vztazích, každý totiž jednou objeví, co doopravdy dělá a radši se od ní odvrátí. Všechno změní jediný klient, který se dozví o tom, že je nejlepší ve zjišťování informací, Gregg Gunn, je ředitel velké firmy sídlící v Sillicon valley s projektem, který by mohl vydělat miliardy, má, ale podezření, že jedna jeho zaměstnankyně vynáší informace a nabídne Nikki velký obnos za to, že se téhle zakázky ujme. Nikki souhlasí, ale čím víc se do sledovaní ponoří, tím víc začne zjišťovat, že je všechno mnohem horší a zamotanější než čekala a začne jít nejen o ní, ale o život jejích blízkých.

Hodnocení: 3.5/5*
Nikki mě jako hrdinka dost bavila, ale příběh mě nebavil, tak jak jsem si myslela, že bude. Trochu mě uklidňuje, že se jedná o první díl ze série a ty za mě vždycky bývají slabší. Bohužel i přesto, jsem od příběhu měla trochu jiná očekávání. Pokud vás zajímá Nikki, jako mstitelka rovnou vás varuji, že v knize bohužel nedostane takový prostor, jaký bych si přála. Naopak pokud máte rádi špionážní příběhy, můžu tenhle příběh směle doporučit. Kniha je čtivá, hlavní hrdinka má zajímavou minulost a její život je všechno jen ne obyčejný, takže pokud vás nebaví thrillery s detektivy/ agenty, ale preferujete, když hlavní hrdina vezme svůj osud do vlastních rukou, je to přesně kniha pro vás.


Fáma
Autor: Lesley Kara, Vydalo nakladatelství: Ikar, Počet stran: 288, Zakoupíte: Zde

Joanna vymění rušný život v Londýně za klidný život na předměstí v ospalém přímořském městečku Flinstead, který se ukáže jako příjemné místo k životu i na to začít od začátku. Joanna má díky stěhování poblíž svou matku a její syn, i když na první pohled vyčnívající, má možnost poznat nové přátele a nechat za sebou nepříjemné zkušenosti z velkoměsta, přesto to není tak snadné jak Joanna myslela. Je jedna z těch matek, která by pro svého syna udělala naprosto cokoliv, takže když má šanci pomoci svému synovi v získání nových kamarádu neváhá ani vteřinu a rozhodne se, že je na čase zapojit se do místní komunity a jak líp to udělat, než vypustit na první pohled neškodnou fámu, že zrovna tohle město bylo vybráno jako nové bydliště dětské vražedkyně Sally McGowanové. Místní komunita matek na to slyší a hned ji mezi sebe hned přijmou, jenže tahle fáma začne žít vlastním životem a mít dopad na životy hned několika lidí. Nejen, že má Joanna na svědomí rozšíření fámy, ale nepřímo ukázala na někoho, kdo je v tom možná naprosto nevinně, a teď jí někdo posílá podivné výhružné tweety, které jí nedají spát. Cítí se v ohrožení, ačkoliv jde nejspíš o hloupost, má pochybnosti. Co když mezi nimi opravdu Sally žije a teď se jí chce pomstít? A kolik toho vlastně víme o našich sousedech?

Hodnocení: 4.5/5*
Přiznávám, že po thrilleru Chraň mě před zlými muži, který mi úplně, nesedl jsem měla obavy, že i Fáma nenaplní moje očekávání, ale opak je pravdou. Fáma je skvělý psychologický thriller, který vás rychle vtáhne do děje na tajemném ospalém předměstí, kde běžné klepy můžou narůst do obludných rozměrů, jak se v této knize přesvědčíte. Hodně mě zaujal motiv, kdy kromě prostředí, povrchních vztahu a tajemných sousedů (protože přiznejme si to, málokdo zná tak dobře své sousedy) je zde zapojená i moderní technologie, která společně se starými novinovými články dodává celému příběhu další rozměr. Fáma, vás rozhodně udrží v napětí do poslední chvíle a pořádně vám zamotá hlavu, protože vrah může být kdokoliv, možná dokonce někdo u koho to nejméně čekáte. Doporučuji všem, kteří mají rádi napětí a stejně jako já si rádi tvoří domněnky o tom, kdo může být vrah. Věřím, že konec vás překvapí!

Co jsme si nikdy neřekli
Autor: Yasmin Rahmanová, Vydalo nakladatelství: Yoli, Počet stran: 440, Zakoupíte: Zde

Co jsme si nikdy neřekli, vypraví silný a bolestivý příběhy tří dívek, muslimky Mehrín, která má v hlavě chaos, který jí někdy naprosto ovládá, nedokáže jej přestat umlčet a dost se trápí, její rodina ji v tomhle navíc vůbec nerozumí, jejich víra je pro ně všechno a Mehrín má pocit, že už se nemůže nikomu svěřit. Cara po autonehodě skončila na vozíku, ale víc jí trápí její matka, moc by si přála, aby jí dala prostor a nedělala z ní někoho neschopného se o sebe postarat, navíc při nehodě přišla o svého otce a jediná osoba, kterou z toho viní je ona sama. Olívie je z bohaté rodiny, kde jsou dobré způsoby, oblečení, peníze a status výš než její pocity. Olívie trpí, protože se děje něco, co nemůže nikomu říct, co by si o ní lidé pomysleli a hlavně... Nikdo, by jí nevěřil, protože si o to "koledovala", alespoň to by řekla spousta lidí včetně jednoho jediného člověka, který jí všechnu bolest způsobil. Všechny tři dívky spojuje jediná věc, touha po sebevraždě.
Každá z dívek se potýká s problémy, s kterými si neví rady a jejich okolí to nevidí nebo prostě jen nechce vidět, ať už je to úzkost, deprese, strach, pocit viny, sebepoškozování, zneužívaní a hlavně pocit, že jsou na to samy. Nemají se komu svěřit a tak vidí jen jedno jediné řešení. Memento Mori je stránka, která je jim má zajistit odchod z tohoto světa ve společnosti dalších lidí, kteří si to přejí. Všechny tři se tak začnou setkávat a zjistí, že možná je i jiná cesta, ale to Memento Mori nehodlá dopustit.

Hodnocení: 5/5*
Tahle kniha vás naprosto dostane, styl jakým je psaná i to jaké nelehké téma dokonale zpracovává, z ní pro mě dělá nejen jednu z nejlepších knih roku 2020, ale rozhodně jednu z nejlepších knih zabývající se tématem dospívání a psychických problémů. Na začátku knihy najdete dopis od autorky, kde zmiňuje, že když byla ve stejném věku, přála si číst podobnou knihu, jako je tato, která by jí ukázala, že na to není sama. Já v tomhle musím naprosto souhlasit s autorkou, Co jsme si nikdy neřekli je kniha, kterou bych si sama přála číst v tom nejzranitelnějším období, protože mi připomněla mé prožívání, tak citlivého věku a často jsem se v hlavních hrdinkách viděla. Velkou výhodu vidím v tom, že tu máte hned tři příběhy, podobné, ale každý je jiný, přesto mohou cítit to samé. Bolest, smutek, samotu a popravdě se jedná o vážně náročné a bolestivé čtení. Knihu doporučuji všem, protože si myslím, že taková témata by se prostě měla číst, ať už je to někdo ve stejném věku hrdinek, nebo v dospělém věku, protože je možné, že někdo ve vaší rodině, muže prožívat to samé, ale chtěla bych také apelovat na každého, aby uvážil, zda tohle téma zvládne. Kniha obsahuje varování, a zároveň, což mě hrozně potěšilo, na konci knihy najdete kontakt na linku důvěry a krizová centra, což je podle mě skvělý krok a Yoli za to ode mě má velkou pochvalu! Doufám, že jsem vás na knihu přes to všechno nalákala a dáte jí šanci. Rozhodně stojí za to!  

~
Za poskytnutí knih k recenzi bych ráda poděkovala Radkovi z Euromedia a Knižnímu klubu, kde knihy zakoupíte se slevou.

Četli jste některou ze zmíněných knih, nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů.

1 komentář:

  1. První dvě knížky jsem nečetla, ale Co jsme si nikdy neřekli je dokonalost! <3 Naprosto souhlasím s tvým hodnocením!
    Marky (endlessbibliophile)

    OdpovědětVymazat

Instagram