Recenze sedmá - Čmeláci v srdci


Tahle knížka mi už nějaký čas leží na poličce, opuštená a hlavně rozečtená, a tak jsem se konečně odhodlala tuhle krásku (ta obálka i desky jsou krásné ❤ ) otevřít a vůbec nechápu, jak jsem mohla tak dlouho váhat s jejím dočtením.


 Název: Čmeláci v srdci
Autor: Petra Hülsmann
Vydalo v češtině nakladatelství: Knihy Omega
Počet stran: 291 + 5 = poděkování a další knihy, které vydalo nakladatelství
Anotace:
„Hele, láska tě nesmí vodrovnat,“ moudře radí Leně taxikář Knut. To se sice moc snadno řekne, ale mnohem hůř udělá, obzvlášť když je její snoubenec pěkná nula a ona sama zničehonic přijde kvůli hloupé chybě o práci. Na sebelítost jí však nezbývá čas. Lena je nucena změnit svůj život od základů. Nastěhuje se do neuspořádaného bytu ke své nejlepší kamarádce, což ji, milovnici pořádku, pořádně vyvádí z rovnováhy. Navíc Leně leze na nervy spolubydlící Ben! Je totiž neuvěřitelně arogantní a k tomu sukničkář. Ale když na něj pomyslí, srdce jí okamžitě začne bít rychleji...
*** 
Poprvé jsem knihu vzala do ruky už chvíli po koupi, která se uskutečnila na doporučení jedné milé prodavačky z Knih Dobrovský. Dočetla jsem se, na odhadem 60 stranu, a následně jsem ji odložila. Dokonce si pamatuji z jakého důvodu. Byla pro mě dost drtivá. Ptáte se proč? Odpověd, je jednoduchá s hlavní hrdinkou Lenou se prostě nejde neztotožnit. Na začatku dostavá pořádně zabrat a vy se trochu cítíte jakobyste všechny útrapy, její smutek i zoufalství prožívali s ní. Ať už z pozice její dobré kamarádky nebo někoho, kdo si tím sám prochází.
Přesto jsem to po trochu pochmurném začatku s Lenou nevzdala a garantuji vám, že poté už knihu nepustíte z ruky, dokud ji nedočtete.

Lena je průměrná holčina, ani ne moc krásná, není to typická sexy hrdinka s nohami až na půdu. Je prostě jako já nebo ty. Trošku trdlo s velkou smůlou, přirovnaná k sice velmi roztomilé, ale přesto stále k pouliční směsce. 
S kterou si život zahrává na všech frontách. Ať už je to rodina, která ji tlačí do kariéry a porovnává se sourozenci, snoubenec, který ji opustí nebo práce, o kterou přijde a zjistí tak, že se cítí ztracená. Její život nemá žádný cíl, nemá žádnou motivaci a ani nedělá nic, co by jí prozradilo, jakým směrem se ubírat dál.

 Teď musím dodat, že si myslím, že se všichni velmi často setkáváme s problémy, co se týče motivace a životního cíle.
 Autorka, ale krásně ukazuje, že to není jen problém jedinců a že jsme všichni trochu ztraceni nároky, které jsou na nás nakládány a tím kam nás společnost (nebo např. rodiče) tlačí. Bohužel, život není jako ve filmu, kde každý už od dětství, jasně ví, jakým směrem chce, aby se jeho život ubíral. Obvykle to takhle nefunguje. Takže: Není nic špatného na tom se hledat nebo měnit svoje priority. Měli byste dělat to, co vás v první řadě činí šťastnými, ne to co po vás chtějí ostatní nebo to, co vám bylo řečeno jako jediné správné.

 Lena se to všechno rozhodne změnit, vypracuje seznam a vy můžete sledovat její, někdy velmi úsměvnou cestu rokem jejího života, která vám, ale může svým způsobem otevřít oči.


 Určitě nesmím opomenout fakt, že Lena mi velmi připomínala takovou německou verzi Bridget Jones, ale musím uznat, že v porovnání s Bridget mi Lena přišla uvěřitelnější, i když může někdy působit naivně (i v tom se v ní vidím) a moc se lidem montovat do života. (ehm… musím něco dodávat.) Je to prostě jiné, za mě lepší a stojí to za to.

Příjemný detail:
  Dost se mi líbilo, že každá kapitola začínala úryvkem textu z nějaké písně.

Hodnocení: 4/5
 Jistě, kniha má svoje chyby. Autorka občas přeskakuje z jedné myšlenky do druhé, ale popravdě postavu Leny to v podstatě jen dokreslilo. Jediné, co mi trošku vadilo, byl kostrbatější styl textu, ale jelikož je to překlad z němčiny myslím, že je to pochopitelné, a že bych kvůli tomu musela knihu odložit to určitě ne. (Navíc je to první kniha od německého autora, kterou jsem četla, takže nemám srovnání.) 
Přesto se mi kniha velmi líbila všechny postavy byli dobře popsané a knihu si určitě přečtu znovu, to bezpochyby.

Knihu můžu doporučit každému, kdo se cití opuštěně, touží svůj život od základu změnit, hledá sám sebe a nebo prostě jen dobrou knížku na jedno odpoledne.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram