Recenze čtvrtá: Jsem single a pomstím se


Tuhle recenzi píšu za čerstva a musím říct, že mě tahle knížka neuvěřitelně potěšila. Už jsem na ní párkrát, na různých bookstagramech narazila, ale popravdě obálka mě vůbec nezaujala. Přesto jsem se pustila do čtení a nelituji!



Jistě, měla bych se držet rčení nesuď knihu podle obalu, což v tomto případě platí doslovně. Přesto obálka je pro mě hlavní aspekt při rozhodování a je prostě fakt, že když mě na první pohled nezaujme obvykle po knize nesáhnu.

 Naštěstí tu byl ještě druhý faktor a to anotace. Ta už byla úspěšnější a jelikož kniha byla za velmi příznivou cenu (v levných knihách) neváhala jsem a vzala si jí. A nelituji, kniha byla moc milá, četla se v podstatě sama a stačilo pár hodinek a slupla jsem ji jako borůvku. Není nikterak dlouhá a na takové delší pochmurné odpoledne ideální.

Jedním z aspektů mého hodnocení zřejmě také bude velké porozumění s hlavní hrdinkou Suzie a jejími nepovedenými vztahy (ach, jak já se v ní vidím), ale myslím, že každý si v knize něco najde a bude spokojený. Nejedná se o žádnou pubertální kravinu  (jak jsem si v hlavě chybně zařadila, při mém prvním pohledu na obálku), ale jde o příběh ženy kolem třicítky, která se konečně rozhodne neutápět v minulosti a nenechá se sebou zametat.  Takže svým bývalým dá skvělou lekci, na kterou jen tak nezapomenou. Připomínala mi trochu Bridget Jones jak svojí naivitou a práci v redakci tak touhou po happy endu, ačkoliv Suzie je o něco více sebevědomá a pomstychtivá.

 Nic není černé ani bílé jak záhy spolu s hlavní hrdinkou zjistíme a garantuji, že i když vám Suzie někdy nepatrně poleze na nervy, jindy s ní budete soucítit a prožijete její příběh jako by to byl příběh vaší dobré (trochu trhlé) kamarádky. Kniha má vtip, čtivý styl a postavy i situace, které jednoduše stojí za to.

Hodnocení:
Hodnotila bych 4/5, možná dokonce 5/5, protože se mi kniha perfektně trefila do nálady a období života, kdy jsem jí velmi ocenila. Navíc mám velkou slabost pro romantiku. I když tady opravdu nečekejte jedno klišé za druhým jako v hranici nevinnosti. Je to mnohem střízlivější a troufám si říct, že lepší čtivo. 

                                    Název: Jsem single a pomstím se
Autor: Tracy Bloom
Vydalo v češtině nakladatelství Mladá fronta v Praze 2014
Počet stran: 203

 A co na knihu říkáte vy? Četl jste někdo, nebo se chystáte?




2 komentáře:

  1. Od autorky jsem četla jenom Žádný sex, je úterý a byla jsem nadšená :D Milá, kraťoučká a vtipná oddechovka. Určitě doporučuji sáhnout i po této :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip už na mě čeká tak jsem na ní hodně zvědavá 😊

      Vymazat

Instagram